Yo'nalishlar

Maqolalar

Xoʻsh, Brick Game oʻyinlarida qanday protsessordan foydalanilgan? 2-qism

17-aprel, 2024

Xoʻsh, Brick Game oʻyinlarida qanday protsessordan foydalanilgan? 2-qism

Oldingi maqolani yozayotganimda menga tajriba uchun tetrislarning navbatdagi namunalari kelayotgan edi va birinchi boʻlib mana shuni oldim:

Maqolani o'qish
Xoʻsh, Brick Game oʻyinlarida qanday protsessordan foydalanilgan?

16-aprel, 2024

Xoʻsh, Brick Game oʻyinlarida qanday protsessordan foydalanilgan?

Bu kichik tadqiqotga meni yaqinda Xabrda nashr etilgan va muallif 90-yillardagi mashhur Tetrislarda 4 bitli Holtek HT1130 mikrokontrolleridan foydalanilgan boʻlishi mumkinligini taxmin qilgan maqola undadi. Aftidan, ROM (doimiy xotira) obrazi hanuz olinmagan, shunga mos ravishda bu oʻyinlar qatori uchun emulyator yozilmagan va bu meni juda hayron qoldirdi.

Maqolani o'qish
4 milliard if operatori

16-aprel, 2024

4 milliard if operatori

Yaqinda ijtimoiy tarmoqlarni koʻrib chiqayotib, mana bu skrinshotga duch keldim. Albatta, unga yangi boshlayotgan dasturchining computer scienceʼdagi klassik muammo — qoldiq bilan boʻlinishni hal qilishga boʻlgan urinishini tanqid qilgan koʻplab dargʻazab sharhlar hamroh edi.

Maqolani o'qish
“Tom va Jerri”ning barcha seriyalarini bir necha oy ichida 2k da remaster qilganim haqida

16-aprel, 2024

“Tom va Jerri”ning barcha seriyalarini bir necha oy ichida 2k da remaster qilganim haqida

Bularning barchasi nimadan boshlandi? Bir kun kelib “Tom va Jerri”ning hamma asl toʻplamini uchinchi marta qayta tomosha qilishga qaror qildim. Ammo men yosh boladan farqli oʻlaroq, sifatga eʼtibor bermagan holda har qanday kontentni qabul qilmayman. Shunday qilib, mavjud boʻlgan versiyani koʻrmoqchi edim, ammo uni butun ekran boʻylab doimiy tirnalishlardan iborat mana bu ranglar shousi “bezab” turgandi. https://youtu.be/gICAFope5Ro

Maqolani o'qish
OpenSource qanday yaratiladi? Shaxsiy tajriba

16-aprel, 2024

OpenSource qanday yaratiladi? Shaxsiy tajriba

Men Linuxʼning barcha distributivlariga ozmi-koʻpmi kiritilgan ikkita paket — sane-airscan va ipp-usbʼning muallifiman.

Maqolani o'qish
Bosim ostida testdan oʻtkazish (testing): biz avtonom sinov tizimini qanday yaratdik?

9-aprel, 2024

Bosim ostida testdan oʻtkazish (testing): biz avtonom sinov tizimini qanday yaratdik?

Birmuncha vaqt avval dasturni ishchi nusxa (production instance)ga yuklashdan soʻng avtomatik  testdan oʻtkazish (testing) kerak boʻladigan loyihada ishlagandim. Avtomatlashtirilgan testdan oʻtkazish (testing) bu – toʻliq sinovdan oʻtkazilmasdan oldin dasturiy taʼminotga yaqinda qoʻshilgan yoki oʻzgartirilgan funksiyalar oʻz oʻrnida ishlayotganini tezkor tekshirish usuli. Bu usul batafsil testdan oʻtkazishdan avval asosiy funksiyalar ishlayotganiga amin boʻlishga yordam beradi va oʻz-oʻzidan sifatni taʼminlashdagi tezkor bosqich sanaladi. Testdan oʻtkazish sozlamalari reliz turiga qarab dinamik ravishda oʻzgarib turishi kerak, chunki frontend va bekend relizlar turli vaqtlarda chiqarilgan hamda turlicha testdan oʻtkazish sozlamalarini talab etgan boʻladi.

Maqolani o'qish